PRISER
Alle priser er inklusiv moms.
BETALING
Du kan betale på flere måder:
- Betalingskort uden gebyrer – beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
- Vi modtager MobilePay
- Visakort og Mastercard – alle betalinger foretages i DKK.
- Kontooverførsel til Danske Bank 5478 1200983. Du får en kvittering, når vi har registreret dit beløb på ordren. Varen sendes ikke før betaling.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
- Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
- Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
LEVERING
Alle varer bestilles til afhenting i butikken indefor gældende åbningstid, eller ved personlig aftale.
FORTRYDELSESRET
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at referere til ordren enten pr mail til info@drikvin.dk, telefon 21493850 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
- Levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres.
- Billetter til arrangementer kan ifølge købeloven ikke returneres. På enkelte events er det muligt at tilkøbe afbestillingsforsikring, der giver dig mulighed for at for penge tilbage helt op til 72 timer før.
Du mister altså din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
HVIS DU FORTRYDER KØBET, SKAL VAREN SENDES TIL:
Varen sendes til:
DrikVin.dk
Godthåbsvej 67
2000 Frederiksberg
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
DrikVin.dk
Godthåbsvej 67
2000 Frederiksberg
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Ved at acceptere handels betingelserne, accepterer du også at modtage vores nyhedsbrev. Vi sender 15-20 nyhedsbreve om året og du kan altid afmelde dig med et enkelt klik.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver ALDRIG data for at tjene penge på det, men udelukkende for at give dig den bedst mulige service.
Personoplysningerne registreres hos Drikvin.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Du kan til enhver selv bede om at få dine data slettet fra vores arkiver.
Den dataansvarlige på www.drikvin.dk er Torben Mandrup (torben@drikvin.dk).
Som registreret hos Drikvin.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: torben@drikportvin.dk.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte torben@drikvin.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
www.drikportvin.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop, er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på https://www.emaerket.dk/forbruger/gratis-koeberbeskyttelse eller ring på tlf. 44858590
ALKOHOL POLITIK
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder/værge.
FIRMAOPLYSNINGER
DrikVin.dk
Godthåbsvej 67
2000 Frederiksberg
CVR: 44720361
Mobil: 21493850
info@drikvin.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret 26-04-2024